Meghan Markle s'apprête à lancer sa propre ligne de vêtements

Les détails de la sortie de cette nouvelle marque seront dévoilés à l’automne. [©Ben STANSALL / AFP]

La duchesse de Sussex enchaîne les projets. Après avoir joué à la rédactrice en chef pour l'édition britannique du magazine Vogue, Meghan Markle a confirmé qu'elle allait lancer sa propre ligne de vêtements.

Et pas n’importe laquelle puisque la jeune maman a décidé de créer une collection de vêtements de travail à destination des femmes et à des fins caritatives. En effet, l’épouse du prince Harry s’est associée à l’organisation Smart Works, une association qui accompagne l’insertion des femmes sans emploi et en situation de précarité.

Concrètement, à chaque fois qu'une des pièces de la marque sera vendue, le même modèle sera donné à Smart Works pour aider les femmes n'ayant pas les moyens de s'offrir une jolie tenue, à se préparer par exemple pour leurs entretiens d'embauche.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

We are so proud to be included in the seminal, September Edition of @britishvogue guest-edited by our Royal Patron, HRH The Duchess of Sussex @sussexroyal . . In the article, The Duchess writes: “The reason I was drawn to Smart Works is that it reframes the idea of charity as community. It’s a network of women supporting and empowering other women in their professional pursuits.” . . Our Smart Works family is flourishing under the Duchess’s patronage. We have dressed more women than ever before, and we have just had our best ever July, helping 27% more women across the UK than the same time last year. We want to help more women find their way to a Smart Works centre so that they may, in the words of the Duchess, be ready to take on the world, get a job and transform their lives . . The Duchess and Smart Works have more exciting plans in store (watch this space) but for now, we hope you’ll buy this very special #ForcesForChange edition of Vogue and be inspired by what you read. . . #ForcesforChange #Smartworks #Inthepress #Vogue #WomenEmpoweringWomen

Une publication partagée par Smart Works (@smartworkscharity) le

Pour mener à bien son projet, la duchesse de 37 ans a décidé de s’entourer de grands noms de la mode comme notamment la célèbre enseigne britannique Marks and Spencer : «J’ai demandé à Marks & Spencers, John Lewis & Partners, Jigsaw et mon amie, la designer Mischa Nonoo, s’ils pouvaient créer une ligne de vêtements de travail pour femmes», a précisé Meghan Merkle dans les colonnes de Vogue UK.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

We are proud to announce that Her Royal Highness, The Duchess of Sussex is the Guest Editor for the September issue of @BritishVogue. For the past seven months, The Duchess has curated the content with British Vogue's Editor-in-Chief Edward Enninful to create an issue that highlights the power of the collective. They have named the issue: “Forces for Change” For the cover, The Duchess chose a diverse selection of women from all walks of life, each driving impact and raising the bar for equality, kindness, justice and open mindedness. The sixteenth space on the cover, a mirror, was included so that when you hold the issue in your hands, you see yourself as part of this collective. The women on the cover include: @AdwoaAboah @AdutAkech @SomaliBoxer @JacindaArdern @TheSineadBurke @Gemma_Chan @LaverneCox @JaneFonda @SalmaHayek @FrankieGoesToHayward @JameelaJamilOfficial @Chimamanda_Adichie @YaraShahidi @GretaThunberg @CTurlington We are excited to announce that within the issue you’ll find: an exclusive interview between The Duchess and former First Lady of the United States Michelle Obama, a candid conversation between The Duke of Sussex and Dr Jane Goodall, inspirational articles written by Brené Brown, Jameela Jamil and many others. Equally, you’ll find grassroots organisations and incredible trailblazers working tirelessly behind the scenes to change the world for the better. “Guest Editing the September issue of British Vogue has been rewarding, educational and inspiring. To deep dive into this process, working quietly behind the scenes for so many months, I am happy to now be able to share what we have created. A huge thanks to all of the friends who supported me in this endeavour, lending their time and energy to help within these pages and on the cover. Thank you for saying “Yes!” - and to Edward, thank you for this wonderful opportunity.” - The Duchess of Sussex #ForcesForChange

Une publication partagée par The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) le

Les détails de la sortie de cette nouvelle marque seront dévoilés à l’automne. Pour rappel, ce n'est pas la première fois que Meghan s'investit dans un tel projet. Il y a quelques années, alors qu’elle était encore actrice dans la série «Suits», elle avait créé une ligne de pantalons de cuir vegan pour des grands magasins américains.

À suivre aussi

Dans une vidéo de campagne, le Labour caricature un candidat conservateur, qui rejette tous les problèmes sur un immigré, du nom d'Ali.
Élections Royaume-Uni : un clip de campagne sur l'immigration fait réagir
Royaume-Uni Affaire Epstein : le prince Andrew donne sa version des faits
Royaume-Uni Une école britannique condamnée à verser 817.000 euros à un enseignant renvoyé après des liaisons avec deux adolescents

Ailleurs sur le web

Derniers articles